ביקורת מבנים משותפים – בדק בית לרכוש משותף ולשטחים משותפים בבנייני דירות

בדק בית לבניין משותףשירותי ביקורת מבנים משותפים מבטיחים לכם, הדיירים, שאכן הבניין, שבו אתם מתגוררים, ראוי למגורים וגם בטוח. כשמדובר בבניינים משותפים חשוב לזכור שישנו גם רכוש, המשותף לדיירים כולם, רכוש שחשוב לשמור עליו. באמצעות שירותי בדק בית לרכוש משותף יכולים דיירי הבניין לקבל דיווח המתייחס לרכוש המשותף, לרבות מערכות הבניין השונות, חלקי המבנה ועוד ועוד. לא תמיד וועד הבית של הבניין מבצע זאת ולא תמיד הוא גם יודע מה עליו לבחון. מסיבה זו בדיוק חשוב לפנות לחברות מקצועיות, חברות המציעות שירותי ביקורת מבנים תוך בחינת כל האלמנטים הנדרשים.

מי מציע שירותי ביקורת מבנים משותפים?

שירות בדק בית לרכוש משותף מוצע על ידי חברות, המתמחות בשירותי בדק בית ועל ידי מהנדסי בניין מומחים. במסגרת בדק הבית, מגיע מהנדס הבניין ישירות אל המבנה ובודק את כל האזורים המשותפים ואת כל הרכוש המשותף, שנמצא בהם. הוא עובר על החצר של הבניין, על חדר המדרגות שבו. הוא בוחן את המעלית (במידה ויש כזו), את הלובי שבבניין, את אזור החניה וגם את הגג. ישנם לא מעט בניינים שחלקים מאזורים משותפים אלה סובלים מהזנחה רבה. במיוחד הגג המשותף. הזנחה זו עשויה לגרום למפגעים בטיחותיים ולא רק אסתטיים, העשויים לגרום גם לתקלות שונות. בעזרת שירות בדק בית זה ניתן לבחון לעומק את האזורים המשותפים ואת הרכוש המשותף ולגלות תקלות ובעיות שונות, שלעיתים מפספסים.

מה נבדק במהלך בדק הבית לרכוש משותף

מפת חום של בית משותףהשירות כולל בחינתו של שלד הבניין עצמו, תוך התייחסות לסדקים, במידה וקיימים כאלה, חריגות בבנייה ועוד. הוא כולל התייחסות אל מערכת החשמל ואל רשת החשמל, תוך בחינת התאורה שבתוך הבניין, מחוצה לו ועוד. שירות בדק בית לרכוש משותף גם בוחן את מערכות המים והביוב בבניין כדי לאתר דליפות, בעיות של ניקוז וגם בעיות איטום. במידה ויש כזו, הוא מתייחס גם אל מערכת כיבוי האש. השירות בוחן גם את פתרונות הריצוף הקיימים, את החיפויים ואת עבודות האלומיניום שבבניין. מדובר בבחינה מעמיקה המתייחסים לאלמנטים רבים מאד בבניין, המשמשים את הדיירים ומהווים חלק בלתי נפרד ממנו.

דוח ליקויי בנייה בשטחים משותפים

בדק בית בבנייני דירות משותפים הוא בדיקה מקיפה של הבניין, הכוללת את היסודות, השלד, המערכות, והשטחים המשותפים. מטרת הבדיקה היא לזהות ליקויים בבניין, כגון ליקויי בנייה, ליקויי תחזוקה, וליקויי בטיחות.
 הבדיקה מתבצעת על ידי מהנדס בדק בית מוסמך, בעל ניסיון בבדיקה של בניינים משותפים. הבדיקה כוללת מספר שלבים, הכוללים:
א. בדיקה של המעעטפת החיצונית של הבניין 
ב. בדיקה של יסודות המבנה, ושלד המבנה.
בדיקת מערכות במבנה
בדיקה של השטחים המשותפים
בדיקת היסודות כוללת בדיקה של עומק היסודות, מצב הבטון, ומצב הברזל. בדיקת השלד כוללת בדיקה של הבטון, הברזל, והקונסטרוקציה. בדיקת המערכות כוללת בדיקה של המערכות ההידראוליות, המערכות החשמליות, ומערכות האוורור והקירור. בדיקת השטחים המשותפים כוללת בדיקה של הלובי, חדרי המדרגות, החניונים, הגג, והמרפסות.
בתום הבדיקה מתקבל דוח בדק בית, אשר כולל תיאור של כל הליקויים שנמצאו, דרגת חומרתם, ותחזית לגבי עלות התיקון.
בדק בית בבניינים משותפים הוא חשוב מאוד, שכן הוא מאפשר לדיירים לדעת מה מצב הבניין, ולתכנן את תוכניות התחזוק והשיפוץ הדרושים. הבדיקה חשובה גם לצורך קבלת ביטוח מבנה, שכן חברות הביטוח דורשות לעתים קרובות ביצוע בדק בית לפני מתן הביטוח.

היתרונות והחשיבות של  בדק בית בבנייני דירות משותפים:

לזהות ליקויים בבניין, כגון ליקויי בנייה, ליקויי תחזוקה, וליקויי בטיחות.
\ לתכנן את תוכניות התחזוק והשיפוץ הדרושים.
\לקבל ביטוח מבנה.
\להימנע מבעיות משפטיות.
בדק בית בבניינים משותפים הוא הליך חשוב אך מורכב. חשוב לבחור מהנדסים מוסמכים שהינם  בעלי ניסיון בבדיקה של בניינים משותפים.

תוכן עניינים