התמודדות מול קבלנים שלא מטפלים בליקויים שנמצאו בדירה

מצאתם ליקויי בנייה בבית החדש שלכם, שאליו אתם אמורים לעבור בקרוב? תוהים מה עושים כשמוצאים ליקויי בנייה וכיצד יש להתמודד מול הקבלן, שאחראי על כך? אם כן, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את זה בשלום, ובעיקר להתמודד מול קבלנים שלא מטפלים בליקויים שנמצאו בדירה:
1. אם גיליתם ליקויי בנייה בבית החדש שלכם, בית שאותו רכשתם מקבלן, חשוב שתפעלו נכון. ראשית, עליכם לפנות ישירות לקבלן, האחראי על כך ולהציג לפניו את הליקויים שנמצאו. במידה והקבלן איננו מוכן לטפל בליקויי הבנייה, עליכם לפנות לעו"ד המתמחה בתחום. חשוב שיהיה זה עורך דין המכיר היטב את תחום ליקויי הבנייה ובקיא בו. מכיוון שמדובר בתחום מורכב מאד, הכולל לא מעט סוגיות משפטיות, יש להיעזר אך ורק מול בעל מקצוע מוסמך שיכול לעזור לכם להתמודד מול הקבלן הסרבן.

2. עליכם לבדוק את הליקויים שנמצאו בדירה ובעזרת חברה המבצעת בדק בית לבחון כמה צריכים לעלות התיקונים הנדרשים לצורך הטיפול בליקויים. במידה ומדובר בעלות של 30,000 ₪, אינכם מוכרחים להיעזר בשירותיו של עורך דין. תוכלו אתם עצמכם לתבוע את הקבלן מול בית משפט לתביעות קטנות, שיבחן את המקרה שלכם לגופו ויבדוק האם על הקבלן לשלם לכם את הפיצוי המתבקש או לא. בדרך זו אתם חוסכים את ההוצאה הכספית עבור שירותיו של עורך הדין וגם מקצרים תהליכים.

3. במידה והקבלן שלכם מסרב לטפל בליקויים שנמצאו בדירה, אתם יכולים לשקול לפעול בדרך אחרת. אם אתם מוכנים לקחת את הסיכון, תוכלו אתם בעצמכם לדאוג לתקן את הליקויים והתקלות, ואחר כך לפנות לקבלן ולתבוע אותו לשלם עבור ההוצאות שנדרשתם להוציא על מנת לסדר את כל הליקויים שנמצאו ולאפשר מגורים בטוחים ונוחים בדירה.