ציוד בטיחות ימי לספינות וסירות

תקן ציוד בטיחות לכלי שיט ולספינות במסע לאומי ובינלאומי קובע איזה ציוד יש לרכוש לסירות ולספינות. בין השאר, התקן מחייב לרכוש חגורות הצלה אישיות כמספר המפליגים ברישיון כלי השיט, כמו כן יש לרכוש גלגלי הצלה המסומנים במספר הרישום של כלי השיט, ויש להתקין בספינות אסדת הצלה הכוללת תיק עזרה ראשונה, ציוד פירוטכני, מים לשתייה, כלי תיקון ומראת איתות.

בנוסף, יש להתקין בסירה או בספינה ציוד כיבוי אש כנדרש בתקן, עוגן ראשי ומשני, ערכת עזרה ראשונה, ערכת סימוני יום, אורות ניווט, משאבות, ממ"ג GPS ועוד. ציוד בטיחות לשיט מומלץ לרכוש רק מחברה מובילה המתמחה בייבוא ובשיווק ציוד בטיחות ימי לספינות וסירות, ומעבר לציוד הבסיסי שנדרש בתקן כדאי לקבל ייעוץ מצוות החברה כדי לרכוש ציוד בטיחות נוסף העשוי ברגע האמת להציל חיים ולמנוע סכנות ואסונות בלב ים ובכל מקום אחר.

ציוד בטיחות בהתאם לסוג כלי השיט

תקן ציוד בטיחות לכלי שיט מתעדכן אחת לכמה זמן, לכן חשוב כי בעלי סירות, ספינות וכלי שיט אחרים יעקבו אחרי העדכונים החדשים וישלימו בהתאם לצורך את הציוד הנדרש. תקן ציוד בטיחות ימי לספינות וסירות כולל פירוט עדכני לפי סוג כלי השיט – ראוי להדגיש כי ציוד הבטיחות שיש לרכוש לכלי שיט קטן שונה מציוד שיש לרכוש ולהתקין בספינה פרטית או מסחרית לשיט במרחק של עד 4 מייל מהחוף. התקן שונה גם למפרשיות ולספינות משוט עד 12 מטר, לדברות, לסירות מנוע לשימוש פרטי או לשימוש ספורטיבי, לסירות להובלת נוסעים או מטען וכיוצא בזה.

ציוד בטיחות בסיסי לשיט

ציוד בטיחות בסיסי לסירות ולספינות כולל בין השאר גלגלי הצלה מסומנים, מי שתייה, מערכת אורות ניווט ואור עגינה, צופר ערפל, מקמ"ש, פנס יד וסוללות לגיבוי, ציוד פירוטכני כמו מצופי עשן כתום (לא לפיד), זיקוקי מצנח בצבע אדום ולפידי יד אדומים. כמו כן, על פי התקן הישראלי יש לרכוש ציוד בטיחות לשיט כמו מצפן, ערכת דגלי יד, דגל ישראל, סולם עליה לספינה מהים, ידית הגה לחירום, מראת איתות, מד עמק הדי, דליים להוצאת מים ועוד.

המאמר באדיבות חברת פישלס ציוד ימי בעמ

מאמר נוסף שאנחנו ממליצים לקרוא השבוע

תוכן עניינים