ניקוי מאגרי מים במבנים -חיטוי מאגר מים על מבנה מגורים

ניקוי מאגרי מים במבנים -חיטוי מאגרי מים, טיפול למאגרי מים במבני מגורים לדרישות טופס 4

מפת חום של בית משותףבהתאם להנחיות של משרד הבריאות ולתקן מס' 1525.2 ישנו צורך לדאוג לחיטוי וניקוי של מאגרי המים בבניינים משותפים. טיפול במאגרי מים נדרש על פי חוק להתבצע אחת לפרק זמן של שנה. בכל בניין בעל חמש קומות והילך, ישנו מאגר מים, כאשר הוא יכול להימצא על הגג, על הקרקע או בשניהם. חלק ממאגרי המים נבנים כיציקות של בטון וחלקם כמיכלי פלסטיק. בלי שום קשר ללחץ העירוני, התפקיד של מאגר המים בבניין הוא לדאוג לאספקה סדירה של מים לכל הדירות בבניין, לרבות אלו שבקומות העליונות.

טיפול במאגרי מים הבנויים ביציקות בטון


בעיתות חירום מאגרי מים משמשים כמצרך חיוני עבור ברז כיבוי האש, דרך כך שהוא מספק לחץ מים במידה גבוהה אשר נדרש למען התמודדות עם שריפות וכיבוין. במאמר הבא נציג מגוון רחב של סיבות בגינן עולה הצורך לדאוג לתחזוקה נכונה ניקוי אף חיטוי נגד זיהומים של מאגרי מים בבניינים ובפרט מאגרי מים מיציקות של בטון. מאגרי מים שנבנים מבטון בדרך כלל אינם חסינים מפני חדירה של מזיקים וגורמים מזהמים בשל העובדה שהמכסים שלהם חשופים לחלודה, מה שיכול להוביל ליצירה של חורים ופתחים במכסה ממתכת.

שלבי הניקוי והחיטוי של מאגרי מים


סיבה נוספת קשורה לכך שישנם זיהומים שונים במאגרי המים, שעם הזמן עתידים לשקוע וליצור קרקע נהדרת עבור התפתחות של חיידקים ומיקרו אורגניזמים שיכולים להוביל למחלות זיהומיות. ישנם מספר שלבים במסגרת טיפול במאגרי מים בבנייני מגורים משותפים. תחלופת מים במיכל במאגרים אשר מצויים על גג הבניין, מתאפשרת בזכות כך שברז השטיפה שלרוב ממוקם בחדר האשפה מחובר ישירות אל המיכל. בשלב הראשון יש לדאוג לסגירה של ברזי הובלת המים מהרשת העירונית, ולפתוח את הברז בחדר האשפה.

לאחר מכן יש לבדוק את רמת תקינותו של המז"ח ואת המכסה דרך בדיקת חורים ופתחים הנדרשים לאיטום. שלבי הניקוי עצמם יתחילו עם קירות המאגר דרך שימוש במברשת בעלת זיפים קשים וחומרי כלור. עם תום הניקוי הראשון יש לשטוף את המאגר בשנית. כעת ניתן לבדוק האם צנרת המים מחלידה ומתחילה להתפרק, במידה וכן אזי יש צורך לדאוג להחלפתה.

ניקוי וחיטוי מאגרי מים


מאגרי מים בבניינים או מבנים רבי קומות לרוב אינם מקבלים את הטיפול והמיגון הראוי להם ולמעשה סובלים מתנאים סניטריים נמוכים וחשופים לסכנה תברואתית וסכנה בטיחותית.

מיכלי המים שאינם מטופלים כראוי ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, הופכים למטרד זיהומי משמעותי. זיהומים שונים השוקעים במים יוצרים התפתחות חיידקים ומיקרואורגניזמים שונים העלולים ליצור מחלות וזיהומים.

על פי הנחיות משרד הבריאות מאגרי מים מחויבים בטיפול אחת לשנה.

אנו מגדילים את "מטריית השרותים" עבורך ומוסיפים שרות חדש: ניקוי וחיטוי מאגרי מים – כולל אישורים ממשרד הבריאות.

לפרטים ולתאום ניקוי מאגר אנא פנו למשרדנו

ניקוי וחיטוי מאגרי מים לפי תקני הבטיחות

על מנת לאפשר למערכות הכיבוי לבצע את הנדרש יש לבצע את הבדיקות הנדרשות לפי תקני התחזוקה הרלוונטיים, לייעוץ מקצועי ללא תשלום בכל הקשור לכיבוי אש, לקבלת אישורים ולבדיקת מערכות קיימות: צור עמנו קשר.

חברתנו מוסמכת מטעם מכון התקנים הישראלי לביצוע ביקורות תחזוקה למערכות כיבוי אש במים.

מאמר חדש – יוסי אומיד

תוכן עניינים