כאשר אנו עומדים לרכוש או לשכור נכס כלשהו בין אם דירה או בית פרטי חשוב לערוך בדק בית על מנת לקבל תמונה מלאה של הנכס. בדק בית ניתן להזמין דרך חברה העוסקת במתן שירותי בדק בית. היכן מוצאים חברת בדק בית? כיצד נזהה חברה איכותית ומקצועית?

מהו בדק בית ומה הוא כולל?

צמד המילים בדק בית מתייחס למכלול הבדיקות הנעשות לנכס מסוים, לרוב דירת מגורים או בית פרטי. בדק בית נערך על ידי חברת בדק הבית המתמחה בתחום. את שירותי החברה שוכרים בעלי נכסים, קונים פוטנציאלים או דיירים טרם כניסה לדירה שכורה. הבדיקות הנכללות בתוך בדק בית כוללות אחד או יותר מן הבאים: בדיקה הנדסית פיסית ובדיקה הנדסית של מסמכי הנכס, בדיקה משפטית כולל בדיקת נסח טאבו, בדיקה של סביבת המגורים כולל מפגיעים כגון רעש, ריח, זיהום סביבתי ואוכלוסייה בקרבת הנכס.

כיצד נזהה חברת בדק בית אמינה ומקצועית?

ראשית, חשוב להבין כי בדק בית בין אם שטחי או יסודי חייב להיערך על ידי אנשי מקצוע. חברת בדק בית אמינה ומקצועית מעסיקה אך ורק אנשי מקצוע מוסמכים ובעלי ניסיון. כך למשל, חברת בדק בית איכותית תעסיק אך ורק מהנדסים מורשים בעלי ניסיון בתחום , עורכי דין העוסקים בתחום המקרקעין וכדומה. שנית, יש לציין כי חברת בדק בית אמינה תציג דו”ח מפורט למזמין השירות ובו פירוט של כל המרכיבים הנדרשים בדו”ח כולל המלצות להמשך הטיפול במפגעים אם נמצאו כאלו.  מעבר לכך, חברת בדק בית לא תהסס לעמוד מאחורי הממצאים שלה ואת דו”ח הבדיקה ניתן להגיש במסגרת תביעה משפטית.

כיצד מוצאים חברת בדק בית?

הדרך הטובה ביותר היא על ידי המלצות מחברים, בני משפחה או מכרים אשר נעזרו בשירותי בדק בית בעבר ומצאו חברה טובה. בנוסף, ניתן לחפש דרך האינטרנט חברות שונות העוסקות בתחום. מומלץ לצמצם את הרשימה לכ-5 חברות ולקבוע פגישה בכל חברה. יש לשים לב לרמת השירות, המקצועיות והזמינות של החברה. טרם הפגישה הגדירו לעצמכם את הפרמטרים שחשובים לכם והגיעו עם רשימה מסודרת לפגישות. בקשו הצעות מחיר בכתב.